05 april 2010

Gele Cymbidium

Bij de Hoogvliet had ik een mooie gele Cymbidium orchidee gekocht. Ik verbaas me er elke keer weer over de Hoogvliet. Ik ben uiteraard begonnen met de bloemen na te tekenen en heb ze daarna egaal geel gemaakt. De achtergrond heb ik ingevuld met blauw en violet. Geel/oranje en blauw/violet zijn contrastkleuren en dat is in dit schilderij goed te zien.
Langzaam krijgen de bloemen meer vorm. Ik heb schaduw aangebracht zodat er meer diepte is. Het is een zorgvuldig proces van laagje over laagje. De gele verf dekt niet heel goed, dus je moet meerdere keren over hetzelfde stukje om het gewenste resultaat te krijgen.
De achtergrond heb ik nog een keer gedaan zodat je minder strepen ziet.


Als allerlaatste heb ik de harten van de bloemen details gegeven. Op sommige bloembladeren heb ik strepen gezet en de donkerste delen echt donker gemaakt.
Ik ben zelf tevreden met het resultaat: de bloemen lijken te stralen!

Update: Dit schilderij is verkocht voor 125.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...