20 juni 2011

Lekker aan het werk

Het was afgelopen weekend perfect weer om binnen te zitten en te schilderen. Zoals je op de foto naast het blok papier kunt zien, mijn referentiefoto is niet echt een goede referentie. De bloemen in de foto zijn heel zacht roze. Maar het leek me leuker om de rozen te schilderen zoals ik ze in Lottum heb gezien. Voordat ik op vakantie was in Lottum wist ik niet dat het mogelijk was dat rozen van binnen geel zijn en van buiten roze.
Met een beetje fantasie en een beetje hulp van mijn foto's uit Lottum, maak ik nu fantasie-rozen.

Ik ben nog bezig met de bovenste roos. Als die af is, dan ga ik verder met de onderste. Ondertussen werk ik wel een beetje aan de groene bladeren. Soms moet de verf van de roos even drogen en dat is een mooi moment om aan de bladeren te werken. Ik maak er een paar heel donkergroen en een paar lichter groen. Ik hoop dat er dan een beetje meer diepte in het schilderij komt. Bij de roos ben ik nu ook bezig met licht en donker. Het is lastig om het geel donkerder te maken zonder dat het vies oranje wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...