17 juni 2011

Nieuw project roos Westzeit / New project rose Westzeit

Na een bezoek aan rozendorp Lottum in Limburg heb ik weer een heleboel inspiratie. Ik ben begonnen aan een schilderij met twee grote rozen en veel groen. De rozen zijn nu nog geel, maar ze worden straks meer oranje en roze. Ik heb even zitten twijfelen of ik rozen met aquarel of acryl zou maken, maar toen ik de rozen Westzeit zag, vond ik dat ik die met acryl moest maken. Dan komen de kleuren net wat feller uit dan met waterverf.
Het formaat van het papier is ongeveer 36x48 cm. Best wel flink, maar ik geloof niet dat het mooi is om zulke rozen heel klein te schilderen. Ik probeer me ook aan  de regel te houden dat je bloemen niet kleiner moet schilderen dan ze in het echt zijn. (een goede smoes om groot te werken)
Ik heb me wel een beetje verkeken op al dat groen. Ik denk dat het heel veel werk gaat worden om alle groene bladeren te maken. Misschien moet ik daar niet te veel op focussen en me vooral bezighouden met de grote rozen.

En hier een foto met een blauwe achtergrond. Misschien dat ik het blauw op sommige plekken nog wat donkerder maak en op andere plekken lichter. Blauw/violet lijkt me een mooie achtergrond bij gele/oranje/roze bloemen.
Op mijn Flickr website heb ik foto's van de Westzeit rozen. Hier en hier een voorbeeld.

1 opmerking:

  1. Gaat heel mooi worden!
    Wel veel werk die blaadjes inderdaad. Mooie rozen zijn dat, ik heb even bij je foto's gekeken, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...