01 juni 2011

Wachten op de bloemen...

(de plantjes zoeken hun weg naar boven)
Door het mooie weer van de afgelopen tijd lijkt het wel alsof het al lang zomer is, maar juni is pas net begonnen. Vorig jaar had ik op mijn balkon geurerwten (Lathyrus) in allerlei kleuren. Ik heb netjes de peulen gedroogd en in het begin van het voorjaar de erwten opgekweekt in de vensterbank.
Maar nu begin ik een beetje ongeduldig te worden. Over 1,5 maand gaan we op vakantie. Zal ik voor die tijd kunnen genieten van mijn geurerwten?
Een geweldige eigenschap van deze bloemen is dat ze meer bloeien als je meer plukt. De plant vindt het helemaal niet erg als je bloemen plukt. Hij gaat er alleen maar meer bloemen bij maken! Je kunt ze dus prima plukken en in een vaasje zetten.
(dit zijn dus bloemen van vorig jaar in een klein vaasje)

Ik zal onze plantenoppas als we op vakantie zijn dus moeten vertellen dat ze de geurerwten veel water moet blijven geven en vooral de bloemen wél moet plukken. En dan kan ik de hele zomer lekker veel foto's maken van de bloemen. De geplukte bloemen horen niet alleen in een vaasje, ze horen ook op papier! Ik heb nu al zin om de bloemen te tekenen. Vorig jaar heb ik geen schilderij gemaakt, alleen tekeningen. Dit jaar wil ik ook een schilderij maken. Ik ben benieuwd welke kleuren bloemen ik ga krijgen. Ondertussen zorg ik goed voor de groene plantjes en laat ze lekker klimmen zodat ze hoog kunnen worden.

(potloodtekening van vorig jaar)

2 opmerkingen:

  1. Spannend, Jennifer! Wat een prachtige bloemen zijn het, hè! Op de markt bij de bloemenman kon ik laatst al een bosje kopen, maar zelf gekweekt en gekoesterd zijn ze natuurlijk veel mooier!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...