12 maart 2012

Amaryllis- acryl schilderij

Een paar weken geleden heb ik een amaryllis geschilderd op papier. Op het papier dat ik niet meer wilde gebruiken omdat het zo lastig werkt. Maar eigenlijk ging het schilderen wel aardig... Blijkbaar heb ik de afgelopen twee jaar (de tijd dat het papier in de kast lag zonder gebruikt te worden), geleerd om beter met acryl om te gaan. Toen ik dit blok papier kocht, was het mijn eerste blok papier waarop ik met acrylverf ging schilderen. Voor die tijd schilderde ik namelijk altijd op canvas, maar de doeken begonnen zich op te stapelen in ons huis en ik zocht een andere ondergrond, en dat werd dus papier.

Bij dit schilderij ben ik begonnen met de tekening en heb daarna de achtergrond helemaal donker gemaakt. Op de foto lijkt het zwart, maar het is eigenlijk donkergroen, donkerblauw en donkerpaars. Daarna ben ik langzaam de bloemen gaan schilderen. Ik heb geschilderd alsof ik aquarel gebruik, met veel water en dunne laagjes verf. De bloemen zijn in het echt wat minder fel wit.
Ik ben zelf het meest tevreden over de schaduwrandjes bij de bloembladeren. Ik ben op sommige stukken van de bloemen iets te ver doorgegaan. Het papier vindt het niet zo fijn als je veel laagjes met veel water schildert. Op een paar plekjes begon het papier slecht te worden en deed de verf daardoor niet meer wat ik wilde. Dus toen moest ik stoppen en was het schilderij af.
De amaryllis kwam trouwens uit een bol die ik in een tuincentrum had gekocht. Volgens het label zou het een roze amaryllis zijn, maar eigenlijk was er weinig kleur en was het vooral wit met in het midden groen.

Dit schilderij kopen? Voor €125 is dit schilderij te koop. Kijk op 'schilderij kopen' voor meer informatie of mail naar jeeuwijk@gmail.com. Of kijk eens op mijn Etsy webshop JennifersOrchids

I painted this painting a few weeks ago. I painted on paper I thought I wouldn't use again. It is different from the watercolor paper I normally use. According to the writings on the back, it is special paper for acrylic paint. When I learned to paint with acrylics on paper, I bought this paper. Before this time I use acrylics only on canvas. But my house is getting too small to keep all these canvas paintings.
I started this painting with a dark background. In real life the background is dark green and dark purple, but on the photo it looks black. I enjoyed working on the painting, but I had to stop because the paper was acting strange and the paint was drying differently.
The flower was bought at a gardening shop. According to the label it should be a complete pink amaryllis, but it became a white flower with some green and pink.

5 opmerkingen:

  1. Ik vind het een prachtige bloem, en een prachtig schilderij! De combinatie van groen en roze is altijd zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is prachtig geworden! De donkere achtergrond laat de bloem echt goed tot zijn recht komen.
    Leuk hoe je beschrijft hoe je tot dit schilderij bent gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jennifer:) Pfff wat een mooi stukje werk. De achtergrond is heel mooi gedaan, knap hoor! En de bloem? Prachtig, lekkere frisse kleuren, mooie gele harten en de meeldraden zijn heel mooi geschilderd. Mijn complimenten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jennifer, this is so beautiful, the dark background really enhances this gorgeous flower. Well done!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor jullie aardige reacties! De donkere achtergrond was toch wel een goede keuze. Ik heb nog even getwijfeld of ik het iets lichter moest maken.

    @Jane, thank you for your kind words.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...