07 april 2013

The day after

Ik mocht schilderen in een orchideeënkas! Hoe geweldig is dat?! Op 6 april was het "Kom in de kas". Een landelijk evenement om de Nederlandse tuinbouw te promoten. Een orchideeëntuiner uit Poortugaal (onder de rook van Rotterdam) had gevraagd of ik aanwezig wilde zijn in hun kas. Zoiets hoef je mij natuurlijk maar één keer te vragen! Super gaaf natuurlijk om in een orchideeënkas orchideeën te schilderen.

De dag was heel gezellig en uniek! Ik zat tussen de orchideeën en mocht een mooie orchidee uitzoeken om na te schilderen. Er waren veel lieve kinderen die verbaasd waren hoe iemand zoiets kan schilderen. Sommige kinderen vonden tekenen en schilderen zelf ook heel leuk, dus die heb ik verteld dat ze vooral altijd moesten blijven tekenen en veel moeten oefenen.
Het was zo druk met bezoekers dat het niet eens gelukt is om een aquarel af te maken. Mensen vonden het bijzonder om te zien hoe een aquarel gemaakt wordt. Meestal zien ze alleen het eindresultaat, nu ook het proces van tekenen en schilderen.

Ik had speciaal voor deze dag visitekaartjes laten maken. Veel mensen hebben zo'n kaartje megenomen. Wie weet wat daar nog uit gaat voortkomen.
Het leukste vond ik mensen die zelf ook tekenen of schilderen, vragen stelden en zelf ook verteld wat ze leuk vinden om te maken.
Een hele aparte en leuke dag dus!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...