24 mei 2013

Roze Vanda orchidee - aquarel (watercolor)


Het was weer eens tijd voor een Vanda orchidee. Het zijn prachtige planten. Beetje vreemd dat ze niet in de aarde hoeven te staan. Vanda's bestaan in de mooiste kleuren en met kleine en hele grote bloemen.
Ze zijn soms wel lastig op de foto te krijgen omdat de bloemen niet altijd mooi naast elkaar gerangschikt zijn (niet zoals bij een phalaenopsis orchidee).

Ik heb het schilderij op aquarelpapier gemaakt. Zoals gewoonlijk eerst een tekening gemaakt. Als referentiefoto heb ik een foto van de Floriade gebruikt.
Eerst de bloemen gemaakt en daarna het groen. In de bloemen zitten meer details dan in het groen. Het gaat toch vooral om de bloemen en minder om het groen. Hoewel de toevoeging van het groen, het roze veel feller en mooier maakt. Ik had een beetje moeite om de juiste kleur roze te vinden. Ik heb 6 soorten roze in mijn aquareldoos en toch was ik niet tevreden.

Time to paint a vanda orchid. Beautiful plants. They don't need soil to grow. You can grow them in a vase. The vanda flowers can be very big with strong colors. This painting was made on watercolor paper with good quality watercolor paint. The reference photo was taken at the Floriade in Venlo. 
It was difficult to find the right pink. I was not completely happy with the pink, although I have six different kind of pink in my watercolor set. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...