12 januari 2010

Witte orchidee met Blauwe achtergrond


Dit is een schilderij waar ik trots op ben. Het heeft me wat moeite gekost om het te krijgen zoals ik het wilde.
Ik ben begonnen met de orchidee te tekenen en daarna de achtergrond egaal donkerblauw te maken. De tekening heb ik gemaakt naar een eigen foto van een eigen orchidee.
Na de achtergrond heb ik de binnenste delen van de orchidee roze gemaakt en aangegeven waar het geel moet komen.



De binnenste delen zijn vrij hard roze. In het echt zul je zien dat dit ook zo is. Er is geen reden om het op het schilderij minder roze te maken. Langzaam maakte ik de schaduw in de grote bloembladeren. Belangrijk is ook de zachte roze gloed die op de bladeren aanwezig is en zelfs een tintje blauw. Hierdoor zijn de bladeren niet helemaal zwart, grijs en wit.

De stippen in de kern en de strepen op het linker blad maken de bloem af door het meer details te geven.
Dit schilderij is niet verkocht en voor een mooie prijs zou ik het wel willen verkopen. Het is een schilderij waar ik trots op ben en een schilderij wat aan het begin staat van de grote serie orchidee schilderijen die ik heb gemaakt. Dit schilderij laat tevens de schoonheid van een orchidee zien in een abstracte maar realistische manier.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...