04 juni 2010

Grote roze lelies / great big lilies

Een tijdje terug heb ik op papier twee lelies geschilderd. Een vriend van ons vond die lelies mooi, maar het formaat van het schilderij erg klein (30x40cm). Ik maak eigenlijk nooit een schilderij twee keer, maar voor de lelies en die vriend maak ik graag een uitzondering. Ik begon met de tekening van de lelies op het doek. Formaat: 50x70 cm.

Eerst heb ik de achtergrond groen en geel gemaakt en heb daarna grof de bloemen kleur gegeven. Lekker veel karmijn en rood. Veel details zitten er nog niet in na deze fase. Onze vriend vond de achtergrond wel aardig maar wilde er graag nog wat donkere vlekken in. Zo gezegd, zo gedaan. Het schilderij krijgt meer diepte door de achtergrond vlekken te geven.

De lelies hebben ook meer details en schaduw gekregen. De versie op papier hangt in een lijst in onze woonkamer. De versie op doek vind ik ook erg geslaagd. De kleuren zijn lekker pittig, maar niet anders dan in de werkelijkheid.

Wil je dit kleurrijke schilderij aan je eigen muur? Voor 175 euro is het te koop. Stuur me een berichtje als je interesse hebt (jeeuwijk@gmail.nl)

Kijk ook eens op mijn Etsy webshop JennifersOrchids voor kleine prints, postkaarten en originele tekeningen en aquarels. 

2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...