14 september 2013

Abstracte Orchidee - acryl

 Het was weer eens tijd voor een orchidee. Dit keer een abstractere orchidee dan normaal. Geschilderd met acryl.
Als referentie gebruikte ik een foto die ik zelf een keer heb gemaakt. Uiteraard begon ik met een tekening. Nadat allebei de orchideeën getekend waren, heb ik de achtergrond blauw geverfd. Op de referentiefoto was de achtergrond niet blauw, maar het leek me een mooi contrast met het oranje-geel van het hart van de orchidee. Deze kleur blauw vind ik heel mooi. Het wit van de bloemen lijkt nog witter.

It was time to paint an orchid again. This painting is more abstract than usual. I used acrylic paint on special paper. I made the reference photo many years ago. In the reference no blue background, but I liked the blue in the painting because the contrast with the orchids is very strong. Below you can see the progress. The painting was used for a exposition in my art school. 
Ik heb geschilderd op papier wat niet helemaal ideaal is voor dit soort schilderijen (acryl met veel water verdund), maar ja als je eenmaal bezig bent ga je niet stoppen, dus ik heb doorgeschilderd.  Uiteindelijk is het toch wel geworden zoals ik het wilde hebben. Ik vond het leuk om een iets abstracter schilderij te maken dan normaal.

Met een lijst erom is het helemaal af. In juli heeft het schilderij in de Duig gehangen tijdens de leerlingenexpositie. Ik was zelf op vakantie tijdens de expositie, dus ik  heb helaas het schilderij niet zelf zien hangen. Maar ik kan het altijd nog ophangen in mijn eigen atelier. We zijn nog druk bezig met inrichten van ons huis. Mijn eigen hobbykamer/atelier krijgt steeds meer vorm.

2 opmerkingen:

  1. Erg mooi, Jennifer, dat strakke en abstracte van het schilderij! Leuk hè, om je eigen schilderplek te hebben, ik geniet er dagelijks van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, heerlijk om een eigen plek te hebben! Kan ik lekker alles laten staan en al mijn schilder- en tekenspullen bij elkaar in één kamer.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...