07 november 2010

Waterlelie / water lily - tekening met potlood (colored pencils)

Dit is alweer een wat ouder werk. Ik wilde graag een keer een grote tekening met potlood maken. Het was vooral een hoop werk om alle verschillende groenen te maken met een beperkte hoeveelheid kleurpotloden.
Ik ben licht begonnen en heb steeds dikker de kleur toegevoegd. Ik kleur soms iets te licht met kleurpotlood en dan blijft het allemaal iets te zacht. Dit was dus ook een goede oefening om te leren de kleuren wat harder aan te brengen en niet bang te zijn voor kleur.
Het was een oefening in geduld en kleurgebruik, maar hier het eindresultaat:

Nieuwere illustraties, tekeningen en schilderijen kan je vinden op mijn Etsy

2 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Al die groenen zijn goed gelukt en de roserode bloem steekt er prachtig tegen af.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt!
    Wat een klus was dit! Voor de groenen had ik 2 kleuren groen, 2x geel, 2x blauw en nog iets van bruin.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...