09 september 2011

Twee rozen (Two roses)

Op woensdagavond schilder ik bij Galerie de Duig. Het heet schilderles, maar het is meer schilderen dan les. Als het nodig is, dan kan je om hulp vragen. Soms is dat handig als je even vastloopt of twijfelt hoe je iets zal doen. Het is ook leuk om samen met andere mensen te schilderen. Iedereen maakt iets anders en gebruikt andere technieken. De enige overeenkomst is dat het realistisch moet zijn. Bij De Duig wordt geen abstract werk gemaakt.

Voor de zomervakantie was ik begonnen met een schilderij van twee rozen. Ik heb een klimroos op het balkon, maar die heeft een beetje een saaie kleur. Het is een soort lichtroze. In Lottum heb ik heel veel mooie rozen gezien en ik had heel veel inspiratie gekregen van al die kleuren. Ik heb mijn balkonroos en de rozen in Lottum gecombineerd tot een nieuwe roos.
Onderstaande is het voorlopige resultaat. De rozen zijn bijna klaar. Er moet nog iets gebeuren met de bladeren en de stengels, maar ik weet niet zo goed wat. Ik heb namelijk geen goede voorbeelden van de bladeren en stengels, want die heb ik ook zelf verzonnen...
Dus als jullie tips hebben hoe ik dit schilderij moet afmaken? Ik hoor het graag!

On Wednesday I paint at Galerie De Duig. We call it painting lessons, but it is more painting than lessons. If you need help, you can ask for it. Sometimes it is nice to get some help if you don't know how to continue. It is fun to paint with other people. Everybody is working on something different, with other techniques. The one rule is that we don't make abstract works, all our work is realistic painting.
Before the summer holiday, I was working on a painting with two roses. I have a rose on my balcony but it has a very dull color. It is a kind of soft pink. In Lottum I saw many great roses and was inspired. So, I combined my balcony rose with the Lottum roses.
Above you see the work in progress. The roses are almost finished, but the leaves and stems need something more. I don't have a good reference or example because I made up the leaves and stems...
If you have some tips or good advice on how to finish this painting, please let me know!

3 opmerkingen:

  1. Prachtig Jennifer! Hoe heb je nou die blauwe achtergrond om de bloemen heen gekregen? Ik ben er helemaal jaloers op! En de bloemen zelf zijn geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Judy!
    De blauwe achtergrond... Nou eerst heb ik dus heel licht de bloemen en bladeren gedaan. Daarna heb ik de achtergrond gedaan, met veel natte acrylverf. En toen alles goed droog was, de bloemen en bladeren. Met acryl heb je die vrijheid omdat het dekkende verf is.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...