03 mei 2019

Expositie: Orchideeën, irissen en andere bloemenpracht

Het is altijd een stiekeme droom geweest om een keer een echte eigen expositie te hebben. Lange tijd had ik niet genoeg werken om een expositie mee te kunnen vullen. De afgelopen paar jaar ben ik weer druk aan het schilderen en tekenen en begin ik eindelijk een fatsoenlijke portfolio op te bouwen.

Deze expositie begon twee jaar geleden op een kunstmarkt waar ik mijn visitekaartje aan een aardige mevrouw gaf. Ik was het een beetje vergeten tot ik begin dit jaar een e-mail kreeg of ik interesse had om te komen exposeren in Kerkcentrum Holy in Vlaardingen.

In mijn dagdromen over exposities hield ik geen rekening met de stress die het oplevert. Niet zo zeer met het kopen van lijsten en uitzoeken van de schilderijen, maar meer met het idee dat al je mooiste werken buiten de deur hangen, waar je ze niet kunt zien. Iets anders dat stress oplevert is het onzekere gevoel of het wel goed en mooi genoeg is. Wat zullen mensen zeggen als ze mijn schilderijen bij elkaar zien? Vinden ze het mooi? Zien ze alle tijd die ik erin heb gestoken?

Op 8 mei is er 's avonds een opening van de expositie. Iedereen is welkom! Ik heb een hoop mensen uitgenodigd en ben benieuwd wie er komen. Ook is het spannend of ik iets zal verkopen. Ik ga er niet direct vanuit, maar zou het natuurlijk wel super leuk vinden. Laten we eerlijk zijn, ik vind schilderen heel leuk, maar het is eigenlijk zonde als alles in de kast blijft liggen en niemand er naar kijkt. Het hangt natuurlijk beter als kunstwerk bij iemand aan de muur.

Kom je ook op 8 mei?

5 opmerkingen:

  1. Fantastisch, Jennifer! Weet wel zeker dat de mensen je werken heel mooi zullen vinden. Heel veel succes gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Judy voor je lieve woorden! Ik vind het heel spannend!

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Zeker! Naast dat het heel spannend en leerzaam was, vond ik het ook erg leuk!

      Verwijderen
  3. Wow, ziet er uit als een super tentoonstelling.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...