19 maart 2014

Dendrobium orchidee / orchid - aquarel (watercolor)

{english below}
Normaal maak ik geen achtergrond bij mijn aquarelbloemen. Deze keer heb ik toch geprobeerd wat er met het schilderij gebeurt als ik toch een achtergrond maak. Het is heel anders! In plaats van alleen een bloem heb je nu een tafereel.

Ik ben wel eerst begonnen met de bloemen, zoals ik eigenlijk altijd doe. Eerst de bloemen getekend en daarna een voor een ingeschilderd. Daarna ben ik begonnen met het groen van de achtergrond. Dat kost wel wat tijd omdat het een groot vlak is om in te vullen. Uiteindelijk heb ik de bloemen nog wat bijgewerkt.



















Het wit op de foto is wel wat witter dan in het echt. Het contrast tussen donker en licht in de bloemen is in het echt iets minder.
Wat vinden jullie van de achtergrond? Voegt het iets toe?

 Normally I don't paint the background, but I tried it for once. It is completely different. 
The painting was made like I normally do. First, I've drawn the flowers, than painted them and finally I did the green background. What do you think of the background? Does it add something?

1 opmerking:

  1. Ik ben een beetje laat, maar ik wou toch even reageren. Ja zeg, wat anders wordt het als je een achtergrond eraan toevoegt. Heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...