31 maart 2018

Opnieuw geschilderd: Oranje orchidee in aquarel

Eerder schilderde ik al deze orchidee, maar dat is al wat jaren geleden. In de tussentijd ben ik beter gaan schilderen. Het is leuk om naar oude werken te kijken en te zien dat je techniek is verbeterd. 
Niet dat ik ontevreden was over het eerdere schilderij. Helemaal niet zelfs. Maar ik zag wel verbeterpunten. Het handige van aquarel is dat het op waterbasis is. (Watercolor in het Engels) Het lost gewoon weer op als je er met water overheen gaat. Je kunt dus na 5 jaar gewoon weer verder gaan aan je schilderij. Op die manier is kunst met aquarel dus niet helemaal definitief.

Ik zag vooral verbeterpunten in schaduwen en details. Sommige foutjes waren niet echt te corrigeren dus heb ik zo gelaten. Het was leuk om dit kleurrijke schilderijtje een beetje te pimpen en te verbeteren. 

Ik heb het schilderij gescand en er via Albelli een kaartje van laten drukken. Ik vind het leuk om kaarten te hebben van mijn eigen werk. Dan kan ik toch persoonlijke kaarten sturen, maar hoef ik niet elke keer iets nieuws te tekenen (is leuk, maar heb ik niet altijd tijd voor).

In mijn Etsy-shop kan je dit kaartje vinden en ook andere kaarten. 

1 opmerking:

  1. Beste Helen,
    Ik scan de kleine schilderijtjes op mijn werk. Dan stel ik de scanner op zo hoog mogelijke kwaliteit in. Met werken groter dan A4 heb ik nog geen goede manier gevonden. Dan moet ik fotograferen. Hopelijk lukt het je om een goede manier te vinden. Het is heel leuk om kaartjes te maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...